Rady a tipy pro práci na dálku
Pracovat z domova nemohu všichni, avšak tam, kde je to trochu možné, zavedli zaměstnavatelé právě home office. Město Třebíč se tímto tématem zabývalo už před několika lety. Iniciovalo projekt Vybudování koordinačního centra práce na dálku v Třebíči. Některé výstupy jako například metodika zavádění práce na dálku nebo e-book o řízení vzdálených pracovníků či webináře k různým tématům najdete ZDE.
Pohodlné spojení s kolegy pomocí videoporad
V případě, že zaměstnanci pracují z domova, může docházet ke komunikačnímu šumu, demotivaci a nedostatečné koordinaci práce. Základem je udržovat spojení s firmou pomocí různých komunikačních technologií. Některé firmy mají nastavené své vlastní systémy pro vzdálenou komunikaci. Ty, které nemají, si mohou vybrat z poměrně široké nabídky.
Pokud nevíte, kterou aplikaci zvolit, co umí a jaké má omezení, podívejte se na tento přehled»»
Pět rad incomingového týmu při home office
1. Dodržujte svůj obvyklý denní režim. Ve stejnou dobu vstávejte i choďte spát.
2. Nepracujte v pyžamu, ani v posteli. Oblečte se tak, jako do práce a vytvořte si pracovní stůl a prostředí na práci.
3. Nastavte si doma pravidla s ostatními členy domácnosti. Například, že od 8 do 14 hod pracujete a nemůžete se jim věnovat. Odpoledne se pak věnujte rodině, ne práci.
4. Připravte si techniku, která práce na dálku umožňuje. Ověřte si rychlost internetového připojení, nastavení vašeho počítače a také se naučte používat aplikace pro vzdálenou komunikaci. Když si nebudete vědět rady, požádejte o pomoc.
5. Udržujte si pozitivní myšlení a berte home office jako příležitost naučit se něco nového.
Photo by rawpixel.com form PxHere
Volejte nebo pište
Máte dotaz týkající se podnikání, života či cestovního ruchu v Třebíči? Jsme připraveni vám pomoci. Neváhejte a napište nám nebo zavolejte.
Karlovo náměstí 104/55
674 01 Třebíč
Česká republika